Bliv klar til Digital Post

Efter 1. november 2015 skal du kunne modtage Digital Post fra det offentlige, hvis du er over 15 år og har et CPR-nummer.

Du kan læse Digital Post fra det offentlige på borger.dk eller i din e-Boks.

Læs mere om Digital Post her.

Digital Post fra offentlige myndigheder er den samme slags breve, som du allerede modtager i din fysiske postkasse fra fx kommunen, sygehuset eller SKAT.

Hvordan tilmelder du dig?

Du tilmelder dig Digital Post fra det offentlige enten på borger.dk eller i e-Boks.dk, alt efter hvad du foretrækker. Du kan godt være tilmeldt på begge hjemmesider, men det er ikke et krav. Når du er tilmeldt, behøver du kun tjekke din post ét sted.

Uanset om du logger på borger.dk eller e-Boks.dk, er det den samme indbakke og den samme post, du ser. e-boks.dk og borger.dk er to indgange til den samme post.

Få hjælp til at oprette eller komme i gang med Digital Post

Hvis du har brug for hjælp til at oprette Digital Post eller til at komme i gang med at bruge den, er der flere muligheder.

Du kan:

  • Gå ind på borger.dk. Her kan du oprette din digitale postkasse og finde svar på mange spørgsmål
  • Komme ind i Borgerservice og få personlig hjælp. Hvis du har en NemID, så tag den med
  • Melde dig til kurser på biblioteket
  • Ringe til Digital Post-brugersupport på tlf. 38 17 11 87 og få hjælp, hvis du får problemer med Digital Post (åben hverdage kl. 9.00-20.00, weekend kl. 11.00-17.00).

Læs mere om Digital Post her.

Opdateret 10.07.2017